2018. október 2., kedd

Egzotikus kiflifelfújt karamellszósszal


A lila füge a kedvencem! A kifli felfújtat sokféleképpen készítettem már el. Most azonban a fügével próbálkoztam, és nagy sikere volt.



Hozzávalók:

8 db kifli
5 dl tej
2 ek cukor
1 citrom reszelt héja
10 dkg őrölt natúr pisztácia
4 db friss lila füge,vagy zöld
6 db tojás
1 tk vanília aroma
1 csomag karamell puding
5 dl tej
2 ek barna nádcukor
5 dkg vaj
zsemlemorzsa a szóráshoz


Elkészítése:

Egy négyszögletes sütőformát vajjal kikentem, és zsemlemorzsával megszórtam. A kifliket karikára vágtam, egy tálba raktam. A tejet felforraltam a cukorral, és vanília aromával. Leöntöttem a kifliket a tejjel, és lazán elkevertem, hogy mindenhol beszívódjon a tej. A formába öntöttem, és eligazgattam. A tojásokat a cukorral egy robotgéppel habosra kikevertem, majd a pisztáciát hozzá adtam. A fügéket felszeleteltem, és a kiflikre rakosgattam. A citromhéjat reszelve belekevertem a tojáshabba, majd a kiflikre öntöttem.Előmelegített sütőbe tettem, és 170 fokon 40 percig sütöttem. A karamell ízesítésű pudingot a tejjel kikevertem, a barna cukorral megfőztem, majd a vajat belekevertem, és tálaltam a kihűlt kifli pudinggal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése