2018. október 2., kedd

Töltött szélű pizza szarvasgombás szósszal magyarosan

A sajttal töltött szélű pizzát már elkészítettem régebben is, amikor egy vendéglőben ettünk, nagyon ízlett.Azóta én is készítek efféle finomságot. Most egy különleges ízűt sütöttem,mégpedig Olaszországból hoztam szarvasgombás szószt, és ezzel kentem meg a tésztát. Nagyon pikáns, és finom ízt kölcsönöz ennek a pizzának.





Hozzávalók:

50 dkg 00-ás liszt
2,5 dkg élesztő
langyos víz,pici cukor
1 dl olívaolaj


Feltét:

szarvasgomba szósz 2 evőkanállal 2 db pizzához
 pfefferoni paprika 6 db (ecetes savanyúság )
20 dkg paprikás szalámi
4 szelet füstölt sonka
30 dkg trappista sajt
10 dkg mozzarellasajt
6 szál újhagyma
4 db paradicsom

Elkészítése:

A tésztához valókat a szokásos módon dagasztógéppel jól simára összedolgozzuk.
Kelesztjük,majd ketté osztjuk
Előkészítjük a feltéteket:
A sajtot ceruza vastagságúra vágjuk.
A mozzarellát ha nem reszeltet veszünk,akkor lereszeljük
A hagymát felkarikázzuk.
A paradicsomot felszeleteljük.
A sonkát csíkokra vágjuk.
A formákat szarvasgombás ízesítésű olívaolajjal fújjuk meg (spray)
A tésztákat nyújtjuk, majd belehelyezzük a kerek,pizzaformába, és a széleit vastagabbra hagyjuk. Ebbe kerülnek sorba kirakva a sajtrudacskák. Ha végig kiraktuk sajttal,széleit ráhajtjuk szorosan,nehogy kinyíljon a tészta.
A szarvasgombás krémmel megkenjük a tésztát. A tészta közben megkel,nem kell külön keleszteni.
A szeletelt paprikás szalámival kirakjuk,majd erre kerül a hagymakarika,paradicsom szeletek,és sonkacsíkok, majd a pfefferoni paprika egészben.Én savanyúsággal készítettem,pikánsabb!
Végezetül megszórjuk a mozarella sajttal, és előmelegített sütőbe tolva 220 fokon megsütjük. Hőlégkeverékesben az alsó sütést is kapcsoljuk be, hogy az alja nehogy nyers maradjon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése