2015. január 14., szerda

Pozsonyi mákospatkó.

  1. Ezeket az ácskapocs formájú kifliket annyira nem szerettem csinálni,mert mindíg macerás volt a hajtogatása.A sütödében nem lehetett hibás pékárú,és én idegenkedtem tőle nagyon.A mai napig nem tudom tökéletesen elkészteni,pedig már sokszor készítettem.A férjem kedvéért minden évben megsütöm.A kiflikéim kicsit ducik lettek,mert nem tartottam be a töltelék mennyiségét,és ezért kissé megrepedt a hasija.Azért nagyon finomak lettek így is,de azért jobb betartani a recept utasításait!Ezt most nézzétek el nekem.




Íme a tökéletes recept:
50 dkg liszt,
20 dkg margarin,
5 dkg cukor,
1 dkg élesztő,
1 dkg só,
1 és 1/2 dl langyos tej,
1 db tojássárga,+ 1 tojás a kenéshez,
A töltelékhez:
25 dkg darált mák,25 dkg cukor,
3 dkg morzsa,1 citrom reszelt héja,

Elkészítés módja:
A tészta hozzávalóiból dagasztógéppel készítünk,nem túl kemény sima tésztát.Letakarva 45 percig kelesztjük. 3 dkg -os tésztákat kimérünk.Ezután kigömbölyítjük,majd nyújtófa segítségével előre hátra mozdulatokkal oválisra nyújtjuk egyenként a tésztagolyót.3 dkg-os töltelékkel megkenjük,és feltekerjük úgy,hogy a hajtás alul maradjon,és ácskapocs formára hajtjuk be.A tölteléknek ugyanakkora súlyúnak kell lennie,mint a tésztának.
A tölteléket illetve a mákot a cukorral fetesszük a tűzhelyre,és felmelegítjük álandó keverés mellett.A citromhéjat reszelve tesszük bele,és 2 ek tejjel sűrűre főzzük,majd ha kihűlt az édes morzsát belekeverjük.Kenőkéssel elkenjük a tésztára.( A képen látható módon).Megkenjük végül tojássárgájával,és 20 percig kelsztjük meleg helyen.Ezután kézzel megnyomkodjuk a már rászáradt tojást,és lekenjük tojásfehérjével.Ezután 180 fokos sütőben szép pirosra sütjük,ami 25 perc.Így lessz márványos a kiflink.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése