2020. október 12., hétfő

Szuprém csirkemell burgonyapürével



Valóban egy kulináris élmény,én már régóta hasonlóan készítem a burgonyapürét,pedig akkor még nem is találkoztam a francia recepttel,még a tv-ben sem.Rama culinesse pálmaolajból készült vajat használok,tejszínt,és még vajat a püréhez,és szitán áttöröm.Azóta a paprika tv-ben sok nagyszerű séftől tanultam el néhány technikát,és azt kamatoztatom a konyhámban.








 

Hozzávalók

 2 fő
  1. 1 egész csirke,kb 1,2 kg
  2. ízlés szerint só
  3. ízlés szerint frissen őrölt fekete bors
  4. 2-3 ág rozmaring ág
  5. 5 gerezd fokhagyma
  6. 1-2 ek Rama Culinesse folyékony pálmavaj
  7. 5 dkg vaj
  8. 15 dkg vaj
  9. A burgonyapüréhez:
  10. 1,5 dl tejszín
  11. 6 db közepes nagyságú sárga sütnivalóburgonya

Elkészítés módjai:

1.A burgonyát nem hámozzuk,hanem jól megmossuk,és egy edényben feltesszük a tűzhelyre főzni.Időközben egy fogpiszkáló segítségével ellenőrizzük hogy megfőtt-e már.Még forrón lehámozzuk a héját,és egy edénybe tesszük.

2.Egy burgonyatörővel alaposan áttörjük, hozzáadjuk a Rama Culinesse vajat, majd a tejszínt, kevés sót,és jól kikeverjük,majd egy szűrőn átnyomkodjuk. Ezáltal szép sima selymes pürét kapunk.A szárnyat második ízületnél levágjuk. A nyaki részből az "Y" csontot kiszedjük. A mell porcos felétől először jobbra haladva elkezdjük leválasztani a mellhúst.A csirkemelleket mindkét oldalán sózzuk,borsozzuk.

3.Egy serpenyőben vajat hevítünk, ebben a csirkemelleket bőrös felükön kezdjük sütni. Mikor megpirult, megfordítjuk. Pár perc pirítás után hozzáadjuk a rozmaringot és a fokhagyma gerezdeket. Kb 10 percig a fűszeres vajjal locsolgatjuk.

4.Ezután 150 fokra melegített sütőbe tesszük, 15 percre. Tálalás előtt 8-10 percig langyos helyen pihentetjük.Az elkészült csirkemellet a burgonyapürével tálaljuk,a fűszeres vajjal meglocsoljuk a húst. Mellé tesszük a sült fokhagymát, és rozmaringgal feldobjuk.Nagyon finom omlós szaftos a hús!

5.Ötletként ajánlanám: A megmaradt csirkecombokat fűszereztem,és hagymával megsütöttem a sütőben olíva olajjal meglocsoltam.Másnapra egy finom ebéd két főre.A csontos részekből,szárnyvégből csirke alaplé készült,jól felzöldségezve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése