2015. november 8., vasárnap

Birsalmás párna.









Hozzávalók:

40 dkg leveles tészta szeletelt (Aldi)6 szeletet tartalmaz
vagy magunk nyújtunk és vágunk ki 20x10-es lapokat a másik egyben kapott tésztából
3 db birs
3 ek barna nádcukor
1 db kezeletlen citrom
1 csipet őrölt fahéj
csipet só
4 szem szegfűszeg őrölve
1-2 ek őrölt pörkölt mogyoró
1 tojássárgája a kenéshez
1 tk vanília paszta

Elkészítése:
A leveles tésztát szobahőmérsékleten felengedjük,majd egy táblára helyezzük őket.Lisztezni nem kell!
A 6 db tésztából 3-at késsel ferdén 4 helyen bevágjuk.
A birseket meghámozzuk, ha nem szép a héja, de én szép sárgákat használtam fel, így nem kellettt ezt a műveletet leegyszerűsítettem, mivel sok vitamin van a héjába, és fogysztható. Szeletekre vágtam a magházat kivettem,és egy serpenyőben a barnacukorral,és a citrom levével,és hájával, meg a fűszerekkel feletettem párolni. Amikor megpuhul, de nem esik szét akkor jó. A kihűlés után kiszedem a szeleteket, és a tészta közepén elosztom a birset,és megszórom pörkölt mogyoróval.A tészta széleit bekenem vízzel, és ráhelyezem a ferdén bevágott tésztát. Rányomkodom,hogy sülés közben ne nyíljon szét. 3 db lesz belőle.Tepsire helyezem őket, és lekenem felvert tojássárgájával. 210 fokos sütőben szép aranybarnára sütöm. Melegen isteni finom, de másnap is ugyanúgy élvezhető!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése