2016. május 18., szerda

Zsidó tojás

Van valami huncutság ebben a tojásos krémben. Sokféle képpen készítik, de az igazit csakis kóser alapanyagból, és kizárólag libazsírral, és jobb helyeken sült libamájjal fogyasztják.
Én nem kóser tojásból, de jóféle házi alapanyagokból készítettem, és mondhatom nem kell ehhez semmi plusz anyag, hogy ízletes legyen, mert így finom ahogy van. Mediterrán kenyérkével ettem, mert csak ez volt a mélyhűtőben, de nagyon jól illett hozzá.A következő hozzávalókból készítettem el: 







Hozzávalók 3 személy részére:

5 nagyobb tojás
1 db nagyobb vöröshagyma
1 ek dijoni mustár, lehet magos is.
2 szál újhagyma zöldjével együtt
1 tk só
őrölt bors ízlés szerint
10 dkg libazsír
Ízlés szerint metélőhagyma

Elkészítése:

A tojásokat sós vízben 6 percig főztem, és utána 5 percig hagytam ebben a vízben állni.Hideg vízben még 5 percig hagytam hűlni. A héját eltávolítottam, majd egy tálban villával jól összetörtem. Sóztam, borsoztam, majd a vöröshagymát apró kockára vágtam, és az újhagymát felkarikáztam. Hozzákevertem a tojáshoz, és a mustárral ízesítve a libazsírral még jó krémesre kevertem. Hűtőbe tettem,és 1 óra múlva, de akár frissen is lehet már fogyasztani. Abba sem tudjuk hagyni,olyan finom.
Én a kertből  szedtem, és vágtam rá friss snidlinget. Még megszórom a kenyeremre kent tojáskrémet is vele. Isteni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése