2018. február 24., szombat

Gesztenyekocka


Tavaly vásároltam olasz gesztenyét a boltban, nagyon szépek voltak. Megfőztem, és lett belőle 60 dkg főtt áttört gesztenye. Dobozban a mélyhűtőbe tároltam, és várt arra mikor lesz belőle valami nyalánkság.Nagyon szeretem a saját készítésű pürét, ezért hát most megcsináltam, kiolvasztottam a mélyhűtött főtt gesztenyét, és ezt a finom sütit elkészítettem.





Hozzávalók:

A piskótához:

6 db tojás
6 evőkanál cukor
6 evőkanál liszt
2 evőkanál sötét (Holland) kakaópor
1/2 csomag sütőpor
10 dkg puha vaj

A feltét:
60 dkg gesztenyemassza  
1 csomag 49 grammos főznivaló 
vaníliás,vagy madártej ízű pudingpor

3 dl tej
1 evőkanál kristálycukor
20 dkg vaj
1 teáskanál vanília aroma
6 dl tejszín
2 evőkanál porcukor,de ne púposan
2 csomag habfixáló
csokireszelék, vagy lehet kakaópor szitált a tetejére

Elkészítése:
A tojások sárgáját a cukorral habosra keverjük, ez elektromos habverővel könnyebb.
Az olvasztott, de nem meleg vajat belecsurgatjuk, 1-2 percig tovább keverjük.A lisztet a sütőporral, és a kakaóporral összeforgatjuk, majd az egyharmadát a sárgájába szitáljuk.De még nem keverjük. A fehérjét kevés cukorral kemény habbá verjük egyharmadát a masszára kanalazzuk, óvatosan körkőrös mozdulatokkal egy spatulával elkeverjük.A többi kakaós lisztet és tojáshabot ugyanígy, két részletbe hozzáadjuk.
Egy sütőlapra 30x 30-as méretű papírt teszünk, és elkenjük rajta a tészta masszát.Előmelegített sütőbe tolva 15 perc alatt készre sütjük 175 fokon légkeverésesben.
A krémhez a pudingport a tejben 10 dkg porcukorral ízesítve sűrűre főzzük,hűlni hagyjuk.
A puha vajat a gesztenye masszával, majd a kihűlt pudinggal krémes masszává keverjük a robotgéppel.

A tejszínt kemény habbá verjük, a vége felé először a habfixálót, majd apránként a cukrot szórjuk bele.
A kihűlt piskótáról lehúzzuk a papírt, és egy tálcára helyezzük.
Erre egyenletesen rákenjük a gesztenye masszát.
A széleit le is vághatjuk egyenesre.
A hűtőbe tesszük dermedésig.Fél óra elteltével a habot úgy készítsük el, hogy ne keljen várni vele,és kenjük rá a gesztenyekrémre. Simítsuk el, legalább olyan vastagságúra, mint a gesztenyekrém.Megszórjuk csokireszelékkel, vagy lapocskákkal, esetleg kakaóport szitálunk rá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése