2019. április 7., vasárnap

Medvehagymás -sonkás pogácsa


Húsvétra ajánlom ezt a pogácsát,amit én most előre megsütöttem.A mélyhűtőbe tettem belőle.Sajnos a medvehagyma nem várhat húsvétig, ezért amit most kaptam, abból készítettem el.Nagyon finom puha,és aromás a tésztája.


 













Hozzávalók:

  1. 50 dkg kelt tészta liszt
     
  2. 1 csomag instant gyors élesztő
     
  3. 1 tojás
     
  4. 12 dkg puha vaj
     
  5. 1 tk só
     
  6. 2 dl görög joghurt
     
  7. 10 dkg főtt fütölt comb
  8. 1 csokor medvehagyma
  9. ízlés szerint bors
  10. 1 tojás a kenéshez
  11. 1 ek szezámmag a szóráshoz
  12. 1 csokor medvehagyma

  1. Elkészítése:
A medvehagymát,és a sonkát külön aprítóba tettem és a borssal összeaprítottam.Így kerül a száraz hozzávalókba.
A tészta hozzávalóit egy robotgép táljába öntöttem, és sima tésztává gyúrtam. Lisztezett deszkán 2 cm-es vastagságúra nyújtottam, és keresztbe hosszába bevagdaltam.A húsvétra való tekintettel tojásformájú kiszúróval formáztam,és egy szilikonnal bélelt sütőlemezre rakosgattam őket.
A tojássárgájákhoz kevés vizet kevertem,és szilikon ecsettel lekentem a tetejüket. Megszórtam szezámmaggal, és 15 perc pihentetés után mehetett is a sütőbe.
Előmelegített sütőbe 160 fokon 25 percig sütöttem, közben egy kis flakonból vizet spricceltem a tetejére a pogácsáknak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése