2014. november 20., csütörtök

Almás rugelach.

Ugye milyen kellemes, amikor a házat az almás süti átható illata lengi be?  Egy almás pite,vagy lepény  szinte az év bármely szakában kellemes finomság lehet a sütikedvelők számára.Ezt a finomságot ajánlom most nektek.





Hozzávalók
A tésztához
225 g puha vaj
225 g krémsajt
1 csipet só
2 evőkanál porcukor
2 bögre liszt (fele lehet teljes kiőrlésű zabliszt) (1 bögre=2,5 dl)
A töltelékhez
1 nagyobb alma
1-2 evőkanál barna cukor
1 teáskanál őrölt fahéj
A tetejére
1 felvert tojás
Oszd meg másokkal!



Elkészítés
A vajat robotgéppel felhabosítjuk, hozzádolgozzuk a krémsajtot, a sót és a porcukrot, majd apránként a lisztet. A tészta elég lágy lesz, de csomagoljuk folpackba és tegyük 1-2 órára hűtőbe.
Miután jól kihűlt, vegyük ketté, nyújtsuk ki. - én az egyszerűség kedvéért téglalap formára nyújtottam- Az almát lereszeltem, összekevertem a cukorral és a fahéjjal, majd eloszlattam a tésztán úgy, hogy a széleinél maradjon ki hely. Az egészet feltekertem, majd háromszögekre vágtam. Hideg helyre tettem, amíg a sütő melegedett.
A sütőt 180 fokra melegítettem, a süteményt megkentem tojással és a meleg sütőben kb. 20-25 perc alatt sült aranybarnára.
Tálalás
10-12 db lesz belőle, de lehet kisebbekre is készíteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése