2014. november 27., csütörtök

Birsalmakrémleves gesztenyefánkkal

Ez az étel a magyar konyha remeke,és mivel én készítettem először,így büszke is vagyok rá!A gesztenye fánk receptje nem az én érdemem,hanem Laci bácsié aki a kedvenc szakácsom régóta. A leves  összeállítása az én ötletem.



Az idei őszt szerencsésnek tudhatom, mert kaptam ajándékba nagyon szép sárga birskörtét.Hatalmasra nőttek, talán nem is láttam még életemben ekkora példányokat!Többféle finomságot tervezek belőle, így erre a levesre került az első választásom.Gesztenyepüréből készült fánkokkal kínáltam a birsalma krémlevesemet. Csodálatosan guszta, és ízletes lett!


Hozzávalók:

2 db birskörte nagyobb
5 ek barna nádcukor

3 db szegfűszeg,1 db fahéjrúd
1 db csillagánizs,csipet só
1 db lime citrom héja,és leve
2 ek étkezési keményítő
2 db kandírozott gyömbér aprítva
1 db vaníliarúd kikapart magja
2 dl tejszín
5 ek krémsajt

Elkészítése:


A birsalmát megmossuk, kivágjuk a magházát, felszeleteljük hosszúkás darabokra.
Egy fazékba tesszük, majd öntünk hozzá annyi vizet, amennyi éppen ellepi.
A vaníliarudat hosszában felvágjuk, egy késsel kikaparjuk a magjait.Félretesszük,és a tejszínbe keverjük. Majd hozzáadjuk a leveshez a fahéjat, szegfűszeget,csillagánizst,a darabolt gyömbért. Cukorral, sóval, citromlével ízesítjük.
Forrás után még 15 percig lassú tűzön főzzük.Félreteszünk a birsszeletekből pár darabot a díszítéshez. Ezután a tejszínbe keverjük el habverővel a krémsajtot,és
 a keményítőt,   a főzőléből is tegyünk hozzá. Sűrítsük be a levest.
Vegyük le a  főzőlapról,és botmixerrel pürésítsük.Ha túl sűrű lenne,akkor tejjel hígítsuk.Tálaljuk a félretett birskörtével,és a gesztenyefánkkal,no meg reszeljünk rá a zöld citrom héjából is.




Gesztenyefánk hozzávalói:

50 g liszt,1 dl víz,50 g vaj,50 gesztenyepüré,1 db tojás,só,cukor

Gesztenyefánk készítése:

A vizet benne a vajat, csipet sót, cukrot, feltesszük forrni. Ha forr, egy mozdulattal hozzáadjuk a lisztet. Addig keverjük, amíg az edény falától el nem válik.Tűzről lehúzva hozzáadjuk a tojást,és simára keverjük. Ezután a gesztenye is a masszába kerül.Sütőlapra tepsibe kiskanállal vagy habzsák segítségével cseresznye nagyságú halmokat formázunk. Aranysárgára szárítva süssük, mert ez is égetett tészta, mint a fánk tésztája.200 fokos sütőben sütjük. A fánkocskákat közvetlen tálalás előtt tesszük a levesbe.Jó étvágyat hozzá!Ünnepi leveskülönlegesség!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése