2015. január 7., szerda

Toszkán csirke nokedlivel.


Talán nem vétkeztem nagyot, amikor tészta helyett nokedlit főztem ehhez a remek szószos húshoz.Sokszor főzök hasonlókat,és az unokám a galuskát imádja.Gondolom nem vagyunk ezzel egyedül.Kérem nézzék el,hogy magyarosítottam a nevét is.Farfalle helyett.Ezenkívül még akadt idehaza kecskesajtom is,és nem bántam meg,hogy hozzákevertem,mert isteni finom krémes állaga lett.A kecskesajt én mondom nagyon ízletes,pedig most ettem életemben először.Bizarrnak tartottam,de a véleményem megváltozott.Igaz,hogy a legjobb minőségűt választottam.Javaslom kipróbálásra!Természetesen tésztával készítse az, aki úgy szeretné.


Hozzávalók: 
40 dkg csirkemell filé
10 dkg kolozsvári szalonna
1 közepes db vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
3 ek olívaolaj
200 ml főzőtejszín
5 dkg krémsajt
5 dkg kecskesajt
8 g olasz fűszerkeverék (Toszkán)
3 dkg parmezán sajt
1 kávéskanál só

Nokedlihez

40 dkg finomliszt
1 db tojás
1 teáskanál só
3 dl víz

Elkészítési módja:

A húst megmossuk,és felkockázzuk,majd a hagymával,és szalonnával ugyanígy járunk el.A fokhagymát zúzzuk össze.A krémsajtot a kecskasajttal csomómentesre keverjük el a tejszínnel.
Olajon pirítsuk aranyszínűre a hagymát,szalonnát és fokhagymát.
Adjuk hozzá a csirkemellkockákat és pirítsuk át.
Öntsük hozzá a tejszínes keveréket,és szórjuk bele a fűszerkeveréket.Ízlés szerint sózzuk.Kevergessük,míg sűrűsödni nem kezd.
Közben a nokedlit főzzük ki,és szűrjük le,majd keverjük át olivaolajjal.Szervírozzuk a nokedlit a szósszal,és hússal,majd frissen reszelt parmezánnal.

Nokedlihez
Az alapanyagokból közepesen lágy masszát keverünk (tálban, fakanállal). Nem kell túlságosan kidolgozni a tésztát.
Bő, lobogó, sós vízben (4-5 l vízhez 3 tk só és 1-2 ek olaj) több részletben kifőzzük a galuskát: vagy nokedliszaggató segítségével, vagy pedig egyszerűen deszkára teszünk a tésztából, és egy éles, bevizezett kés segítségével beleszaggatjuk a nokedlit a vízbe. Amint feljönnek a víz felszínére, szűrővel kivesszük és tálba tesszük a kész galuskákat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése