2015. január 7., szerda

Szezámmagos sonkával töltött kiflik.


 Hát nem csodálatosak ezek a kis kiflikék?Valami újat szerettem volna varázsolni a szilveszteri korhelylencse leveshez.Azt hiszem jó választás volt,mert gyorsan elfogyott.Igaz ezt az ételt 2013-ban készítettem,de minden évben megállja a helyét.A tölteléken lehet változtatni kinek kedve és ízlése szerint.




Tészta:
3 dl tej
1 teáskanál cukor
3.5 dkg élesztő
12 dkg vaj
50 dkg finomliszt
1 teáskanál só
3 dkg finomliszt (szóráshoz)
Töltelék
10 dkg vaj
15 dkg sajt
15 dkg sonka
Tetejére
1 db tojás
2 ek szezámmag

Elkészítés módja:
A tejet meglangyosítjuk,1,5 decit kimerünk belőle, a fele cukrot elkeverjük benne, majd belemorzsoljuk az élesztőt.10 perc pihentetés, had emelkedjen fel.
A vajat a többi tejhez adjuk, együtt kézmelegre melegítjük. A lisztet tálba rakjuk, én a dagasztógép táljába tettem, a sóval, a maradék cukorral, felfuttatott élesztővel, vajas tejjel 5 perc alatt bedagasztjuk. Kézzel tovább tart, 20 perc is lehet. Könnyű kelt tészta legyen belőle. Ha lágyabb, akkor kevés liszt kell hozzá, ha keményebb, akkor tej.
Letakarva 50 percig kelesztjük. Sütőben 20 perc alatt 50 fokon megkel.
Utána a tésztát 2 részre osztjuk, cipó alakúra gömbölyítjük, majd az egyiket kb 3 mm vékony, 45 cm átmérőjű kerek lappá nyújtjuk.
A töltelékhez való vajat és sonkát félcentis kockákra vágjuk. A sajtot én reszeltem, mert jobbnak találtam. A kerek tésztát 16 cikkre vágjuk. Szélesebb oldalukra néhány vaj, sajtreszelék, sonkát rakunk. Kicsit összébb lehet nyomni kézzel. A vajnak keménynek kell maradnia, mert úgy jó.
A tésztát két oldalról ráhajtjuk, és lenyomkodjuk, nehogy kifolyjon belőle. Ezután a csúcsa felé feltekerjük úgy, hogy közben egy kicsit meghúzzuk a tésztát, hogy minél több vékony tekerés legyen rajta.
Szilikonos papírral bélelt tepsibe helyezzük őket egymástól megfelelő távolságra. A másik tésztával ugyanígy járunk el. 32 db kifli lesz belőle. Előmelegítjük a sütőt 200 fokra. Addig megkenjük tojással a kifliket, és megszórjuk szezámaggal gazdagon. 175 fokon megsütjük kb 25 perc alatt.
sütési hőfok: 175°C
sütési mód: hőlégkeveréses
tepsi mérete: 32x26 cm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése