2017. február 27., hétfő

Matcha Madeleine.


A japán matcha teás sütemények folytatása következik. Nem mondtam le róla, hogy elkészítsem azokat a népszerű süteményeket, amelyek a világot már bejárták népszerűségükkel. A franciák híres Madeleinje az, amivel folytatom a sort, hiszen már sokféle ízben készítik. A zöld teás változat azomban még a ritkábbak közé tartozik. Magyar blogban nemigen találkoztam vele. Az én kivitelezésemben készült, hiszen csak a színét, de nem a receptjét koppintottam le a Pinteresten. Ez nem az élesztős változat, tehát egyszerű, és nem utolsó sorban nagyon finom. A pihentetési időt, azt nem árt betartani, mert attól lesz a süti igazán kiváló élvezeti értékű. A forma nagyon fontos, hiszen ettől lesz érdekes. Nekem mindkét méretű formám van, de a nagyobbikat használtam.






Hozzávalók:

13 dkg liszt + 2 dkg a szóráshoz
12,5 dkg vaj + 2 dkg a kenéshez
14 dkg porcukor
1 tk sütőpor
csipet só
1 ek matcha zöld teapor
1 zöld citrom reszelt héja
1 ek vanília aroma
1/2 citrom leve (lime)
1 ek tejszín
2 db tojás

Elkészítése:

A vajat megolvasztjuk. A tojásokat felverjük  ( de nem habosra)a cukorral, citromlével, a tejszínnel egy habverő segítségével, majd a száraz anyagokat hozzákeverjük. Az olvasztott vajat a végén adjuk hozzá, és fóliával letakarjuk. A hűtőbe tesszük egy éjszakára. Másnap a madelein formákat olvasztott vajba mártott ecsettel kikenjük, és szitálunk bele lisztet. Adagoljuk bele a formákba egy teáskanál segítségével a tészta masszából. Előmelegített sütőbe 180 fokon 13 percig sütjük.A massza szétterül a formába sülés közben. Ha kihűltek vegyük ki a formából, és már fogyaszthatjuk is.Porcukorral is megszórhatjuk, de anélkül is finom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése