2017. december 16., szombat

Kakaós mézes


Számtalan variációja van a mézes sütiknek, de ezt még most próbáltam először.  A Dr Oetker-től van ez a recept, és szívesen kipróbáltam, mert megannyi jó receptet őrzök tőlük, és mindegyik kiváló!Az íze nagyon kellemes, nem túl édes, de nem is íztelen, nem is kell már nagyon utána semmivel édesíteni. A csokoládé bevonat csak fokozza élvezeti értékét, de el is hagyható, vagy cukormázzal lehetne még színezni. Én az egyszerűbb változatnál maradtam, de bevontam jó minőségű étcsokoládéval is. Így jobban szereti a család.




Hozzávalók:

125 g folyékony méz
200 g porcukor
1 tasak vaníliás cukor
150 g lágy vaj
4 ek tej
400 g süteményliszt
100 g étkezési keményítő
2 csapott evőkanál kakaópor
1 csomag instant narancshéj Dr Oetker
1 tasak sütőpor
1 tasak Dr Oetker Sütőpor Mézeskalács fűszerkeverék
díszítés csokival bevonva, vagy cukormázzal bevonva.Kinek melyik tetszik.

Elkészítés módja:

Egy főzőedényben felmelegítjük a mézet, cukrot, vanillincukrot, vajat és a tejet, amíg a méz és a cukor meg nem olvad. A kihűlt masszához hozzáadjuk a többi hozzávalót, majd konyhai robot dagasztógéppel sima tésztává gyúrjuk. A tésztát enyhén lisztezett munkalapon 1/2 cm vastagra kinyújtjuk, és kiszúrókkal kiszaggatjuk. Szilikon papírral bélelt sütőlemezre rakosgatjuk, majd kevés pihentetés után kisütjük.160 fokon légkeverés 10 perc. Vigyázzunk, ne süssük túl, nehogy megkeményedjen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése