2015. április 13., hétfő

Pörkölt csirkemáj friss majoránnával



Nagyon szerettem gyerek korom óta a csirkemájat.Azután hosszú évekig elhanyagoltam valahogy fiatal koromban kevesebbszer került az asztalra.Egyszer csak,felfedeztem újra,és mivel friss majoránnám van az ablakpárkányon mindig tartok a konyhában,örömmel készítem el,mert ezt a fűszert nagyon kedveljük.A máj után bármennyire is bizarrnak tűnik,a vért szeretem még sütve majoránnával.Ritkán jutok vágott baromfi véréhez,ezért azt már nem nagyon fogyasztunk,és már nem is divatos.

Hozzávalók:

1 kg csirkemáj
1 db vöröshagyma
1 ek fűszerpaprika
1 db paradicsom
1 db tv paprika
só,bors
1 ek vágott majoranna
2 ek kacsazsír
1 tk liszt

Köretnek hullámos burgonyát sütöttem.

Elkészítése:

A vöröshagymát felkockázzuk, és a kacsazsíron lepirítjuk. A májat jól megmossuk,lecsorgatjuk,és a felesleges ereket kivágjuk. A pirított, hagymához fűszerpaprikát adunk, a májat rádobjuk, és lepirítjuk.  A paprikát,a paradicsomot felkockázzuk, és azt is hozzáadjuk.Erős hőfokon pirítjuk, és kevés vizet adjunk hozzá. Sózzuk, borsozzuk, és ha sűrűn szeretjük, akkor 1 tk liszttel szórjuk meg, és besűrűsödik. Frissen vágott majoránnával megszórjuk, és azon forrón tálaljuk. Köretnek sült hullámos burgonyát,vagy párolt rizst adjunk mellé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése