2015. április 22., szerda

Rostéllyos fánk gofrisütőbe sütve

AZ EREDETI RECEPT SZERINT ELŐSZÖR A KONYHÁBAN KÍNÁLJUK KÖRBE, S AMI MARAD, AZ KERÜL AZ ASZTALRA.







HOZZÁVALÓK:

23 dkg vaj
6 tojás
3 dkg élesztő
1 dl tej
25 dkg finomliszt
10 dkg őrölt mandula
2 dkg őrölt natúr zöld pisztácia (opcionális)
olaj a sütéshez
méz a tálaláshoz.
A töltelékhez:
15 dkg áfonyadzsem (frissből főztem)kevés cukorral,és fűszerekkel.
25 dkg mascarpone krémsajt
2 ek vaníliás porcukor

ELKÉSZÍTÉSE:

A puha vajat tálban, először magában az egyenként hozzáadott tojásokkal keverjük habosra. Az élesztőt a langyos tejbe morzsoljuk, elkeverjük, az előzőekhez adjuk a liszttel együtt. Kb 40 perc a kelesztése.Félidőben óvatosan az őrölt mandulát,és pisztáciát a masszába keverjük.Egy gofrisütőt bemelegítünk,és olajjal megkenjük.A masszából belemerítünk egy nagyobb kanállal, és pár perc alatt megsütjük.Az ostyasütőt kissé rá kell nyomni,hogy átsüljön rendesen a tészta.Igaz kissé ellapul,de így lesz megfelelő állagú. Az eredeti rostélyon sül, azért magasabb és innét az elnevezése.Akinek van ilyen,az nyáron a szabadban kipróbálhatja.Mivel a képen látható formában sült,én megtöltöttem 1-1-et áfonyás mascarpone krémmel.Porcukorral meghintve tálaltam.Aki szereti mézzel,vagy netán juharsziruppal,az használja ki,mert nagyon finom mindegyik változat.A mascarponét összekevertem a vaníliás porcukorral,és az áfonyából készült dzsemmel összekevertem.Ezzel töltöttem meg a fánkokat.A tetejére még gránátalma szirupot is csurgattam,hogy fokozzam az élvezeti szintjét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése