2016. december 11., vasárnap

Gesztenyefőzés.

Itt szeretném megmutatni, hogy kell a gesztenyét megfőzni ha bármilyen ételhez, vagy desszerthez kellene a tisztított csupasz kis belsőrésze a velő. Gyerekkoromban édesanyámmal rengeteg gesztenyét főztünk, és készítettünk belőle gesztenyepürét. Azok kevesek közé tartozom, akik rengeteg mennyiséget fogysztottak gesztenyemasszát, ugyanis  a boltokban kilóra árulták a 60-as években  és én azon éltem, szinte minden zsebpénzem arra ment el. Sajnos manapság pénzért jutok hozzá, és bizony nem olcsó. Most az idén is vettem, és ebből fognak finomságok karácsonyra készülni. Először is én nem hallgatok senkire, mert a tapasztalatomat szeretném átadni most itt. A gesztenyét mossuk meg, és tegyük hideg vízbe. Ha feljön valamelyik a víz felszínére, az bizony vagy kukacos, vagy rossz.Dobjuk ki.Áztassuk 1/2 órát, majd egy nagy lábasban annyi vizet öntsünk rá, ami teljesen ellepi. 20 percig kell főzni. A tetejüket azonban ne felejtsük keresztbe metszeni.Ha így szétnyílnak mint a képen, akkor leszűrjük a levét, és még melegen tisztítsuk meg a belső barna héjától, mert így könnyebben válik el a külső vastag buroktól. Néha túl főzöm, de ettől sem kell megijedni, hiszen ha püré lesz belőle, akkor könnyebb dolgunk lesz a paszírozással. Burgonyanyomón  szoktam átnyomni, és ízesítem cukorsziruppal, meg rummal.1 napig hagyom érni az ízeket, és már kész is van a fogyasztásra.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése