2017. január 23., hétfő

Grillezett csirkemell sóskamártással főtt burgonyával.

Az egyszerű ételek nagyon vonzzák az éhes szájat nálunk. Egészségesen süthetünk grillserpenyőben. A minap fokhagymás tejben beáztattam pár darab szeletelt csirkemellfilét, és ez készült belőle ebédre.


  

Hozzávalók 4 személyre:

8 szelet csirkemellfilé
6 gerezd fokhagyma
2 dl tej
só, bors
olívaolaj egy kevés
1-2 szál újhagyma
pár darab ördögszekérgomba
petrezselyemzöld pár szál

A sóskamártáshoz:

40 dkg mirelit sóskapüré
1 db vöröshagyma kisebb
só, őrölt feketebors
1 dl tejöl
1 dl tejszín
1 ek étkezési keményítő
1 ek cukor


Elkészítése:

A hússzeleteket előző nap fokhagymás tejben pácoltam, majd kivéve a pácléből letörölgettem. Egy grillserpenyőt olívával megolajoztam. Rátettem a hússzeleteket, és puhulásig grilleztem mindegyik oldalát.
Az újhagymát kettévágtam, és a gombákat is. A húsmellé helyezve azokat is meggrilleztem.
A mártáshoz a sóskát szobahőmérsékleten felengettem. Egy lábasban olajat öntöttem, és a hagymát belereszeltem.Megpároltam, és a sóskát beleengedtem.Jól összekevertem, cukroztam, sóztam, és borsoztam.10 percig főztem lefedve, majd a tejfölbe kevertem a keményítőt, és besűrítettem vele a mártást.Aki szereti tejszínnel is dúsíthatja, mert nagyon finom. Főtt burgonyával, és a grillezett hússal kínáljuk.Szórjuk meg petrezselyemzölddel is. Tegyünk mellé a zöldégekből is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése