2015. február 23., hétfő

Citromos korongok.



Még karácsony előtt vásároltam a Lidl-ben lime citromos zselét.Még a héja is benne volt az üvegben,olyan guszta átlátszó tisztaállagú halványzöld finomság.Ebből a citromos zseléből gondoltam valami finom süteményt kéne kreálni.Találtam egy süteményes könyben citromos korongok néven egyet,és elkészítettem.Ez kell nekem,gondoltam,és nem is bántam meg,mert nagyon finomra sikerült.


Hozzávalók:
A gyúrt tésztához:

37,5 dkg liszt,
1 tk sütőpor,
12,5 dkg cukor,
1 tasak vaníliás cukor,
1 tojás,
1 ek tej,
10 dkg hámozott mandula darálva,
20 dkg vaj,
1-2 ek tej.

A töltelék:
Lime citromzselé 200ml üvegben

A mázhoz:

12 dkg porcukor,
2-3 ek citromlé,
60 g darált pisztácia.

Elkészítése:

1.A tésztához a lisztet és sütőport keverőtálba tesszük,hozzáadjuk a cukrot, vanilincukrot,tojást,
tejet,mandulát,puha vajat.A hozzávalókat robotgép gyúrófejével összedolgozzuk.Esetleg tejet is adhatunk hozzá.
2.Liszttel enyhén meghintett munkalapon átgyúrjuk,majd fóliába téve egy éjszakára a hűtőbe tesszük.
3.a sütőt előmelegítjük 180 fokra,de 160 fokon sütjük majd a sütit,légkeveréses sütőnél.
4.A tésztát kinyújtjuk 1/2 cm vastagra,és pogácsaszaggatóval kiszúrjuk.
5.A korongokat sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük.
6.12-15 percig sütjük.
7.Sütőrácson hagyjuk kihűlni.A töltelékhez a citromzselét simára keverjük,a kekszek felét megkenjük,tetejükre üres kekszet illesztünk.
8.A mázhoz a porcukrot és a citromlevet sűrű sziruppá keverjük,a korongok tetejére kenjük ,majd pisztáciát szórunk rá és a mázat hagyjuk megszáradni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése