2015. november 6., péntek

Krumplistészta Konyhafőnök módra.

Voltaképpen teljesen mindegy honnét származik a krumlistészta, generációk nőttek fel rajta.
A Konyhafőnök első adásában ezt a népszerű ételt készítette el a séf receptje alapján az összes szakács is. A séf saját tésztát készített, nem a megszokott kockát, hanem szélesmetéltet. Kolbászt aprított a paprikás krumpli alapot lepürésítette, átszűrte, habszifonba töltötte, és ezt a krémet adta a tésztához. Granatír, granatér, grenadírmars, gránátos kocka – és ez még csak egy pár azokból a nevekből, ahogy a krumplis tésztát nevezik. Nem teljesen tisztázott, honnan ered, egyesek szerint a slambuc nevű pásztorétel „polgáribb” változata – sokkal valószínűbb azonban, hogy a Monarchia korában alakult ki, és eredetileg katonák eledele volt. Állítólag akkoriban sem a katonai koszt volt gasztronómia csúcsa, a laktanyákban pedig gyakran szolgáltak fel főzeléket vagy paprikás krumplit tésztával kiegészítve. Ha csak a nevét nézzük, akkor ez hangzik valószínűbbnek. /NoSalty/
Én is elkészítettem az enyémet, bár én nem  töltöttem szifonba mert az nincs is.Ettől függetlenül nagyon finomra sikerült,és sok dicséretet kaptam érte.





Hozzávalók:

1 csomag taglietelle tészta
1 db vöröshagyma
3 db burgonya
1 tk fűszerpaprika
1 ek paradicsompüré
30 dkg füstölt nyers kolbász
2 dl tejföl
só,bors
1 kiscsokor metélőhagyma
1 db lilahagyma
1 ek olaj


Elkészítése:

Egy serpenyőben olajat hevítek, és a hagymát apróra kockázva megpirítom rajta.Fűszerpaprikát,és a paradicsompürét hozzákeverem, és felöntöm kevés vízzel. Sózom,borsozom,majd a tisztított,és kockára vágott burgonyát is hozzáadom,és puhára főzöm. Egy másik serpenyőt veszek. A kolbászról melegvízbe mártva fejtem le könnyedén a bőrét, és aprítóba morzsalékosra aprítom a füstölt kolbászhúst. Kevés olajon megpirítom, és félreteszem. A ppaprikás krumlit turmixgépbe öntve krémesre dolgozom.Tejföllel dúsítom.Közben forraltam vizet, és a tésztát aldentére főztem. Nem szabad eltörni, mert így összetekerve kerül a tányérra. Ráöntöm a parikás szószt, és a kolbászmorzsából szórok rá. A metélőhagymát forró olajba dobom pár másodpercre, hogy ropogós legyen. A lilahagymát felkarikázva nyersen kerül fel a tetjére, a  pár szál ropogós snidlinggel együtt.Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése