2017. február 5., vasárnap

Matcha teás linzervirágok fehércsokikrémmel.

Nem a szokványos lekváros linzer, csak formára. Szeretem változtatni az ízeket, és nagyon tetszenek a színek is. A fehércsoki igazán így adja meg a karakterét a sütikrémnek.A japán matcha teapor csak némileg mutatkozik meg halványzöld árnyalatban, de nem is szerettem volna sötétebb zöldet. Maradok a szolid árnyalatoknál, és az ízét sem rontottam el vele. Pont jó lett. Vannak ugyan mérgesebb zöld árnyalatú matcha linzerek, de most még merész nekem ez a vállalkozás. Talán a későbbiekben.




Hozzávalók:

30 dkg liszt
20 dkg vaj
10 dkg porcukor
1 tojás
só pici
1 citrom reszelt héja
1 ek tej
1 mk zöld matcha teapor
1 tk citromlé

Krém:

10 dkg fehércsoki
2 dl tejszín
10 dkg vaj
1/2 csomag vaníliapudingpor

Elkészítése:

A fehércsokit gőz felett felolvsztjuk, és a tejszínt hozzáöntjük, majd apránként a vajat is. Pudingot főzünk szokás szerint 2,5 dl tejjel 1 ek cukorral.Ha kihűlt a csokikrémhez keverjük , és hűtőbe tesszük rövid időre, majd kihabosítsuk géppel.
A tészta hozzávalóit géppel összedolgozzuk, és hűtőbe tesszük 30 percre. Majd kinyújtjuk, és szaggatóval köröket, majd szirmokat szúrunk ki, és szilikonos papírral bélelt sütőlapra sorakoztatjuk őket. lassan sütjük 160 fokon, nehogy megbarnuljanak. Bár sajnos elkerülhetetlen, hogy  elszineződik, de tökéletes sütője nem biztos hogy akad valakinek.
Ha kihűltek, akkor megtöltjük a krémmel, és a fehércsokiból ha maradt, akkor csorgassuk még át némelyiket, lássuk, hogy milyenek is lettek.Szerintem jók. Az íze pedig finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése