2014. november 23., vasárnap

Fügés Crostata

Szeretem a pitét, hogy olyan egyszerű, kifinomult, vagy rusztikus. Még mindig megadja magát. Nekem van egy gyengém a  ricotta, nagyon olasz, megnyugtató, kellemes majdnem fehér krém .A crostata olasz lepény, amelyet leginkább a mi rácsos pitéinkhez lehet hasonlítani. Az eredeti változatot lekvárral készítik, de egyre elterjedtebbek a gyümölcsös verziók is. A füge olyan afrodiziákum,amit nem lehet kihagyni fügeérés idején.Íme a recept.




Story:
 A füge vágykeltő hatását már az ókori Görögországban is alkalmazták, úgyhogy eljött az idő, hogy te is

kipróbáld!

A legfinomabb fügés pite,amit valaha ettem. 





.

Hozzávalók:

A tésztához
15 dkg rétesliszt
5 dkg kukoricaliszt
1 teáskanál sütőpor
1 csipet só
2 evőkanál cukor
1 ek. vanília aroma
1 narancs reszelt héja, és leve
6 dkg vaj
14 dkg ricotta (olasz)
Az áfonyából készült mártáshoz
14 dkg áfonya
2 púpos evőkanál barna cukor
1 teáskanál őrölt fahéj
1 ek. étkezési keményítő
A tetejére
kb. 5 dkg darált mandula
6 db érett, friss lila füge (hosszában, vagy cikkekre vágva)

Elkészítése:

A tészta hozzávalóiból közepesen kemény tésztát gyúrunk dagasztógéppel. A gombóccá formált tésztát kb. 30 percre a hűtőszekrényben pihentetjük. Közben az áfonyát a cukorral, és keményítővel állandó keverés mellett felforraljuk, a végén hozzáadjuk a fahéjat és az aromát. Nem főzzük teljesen szét, épp csak annyira, hogy a gyümölcs kiengedje a levét, a keményítő pedig összefogja a szószt. Hűlni hagyjuk.
A fügéket megmossuk, a szép lila színű fügéket felszeleteljük. A tésztát kinyújtjuk, egy kb. 26 cm-es levehető aljú piteformát lisztezzük csak, ha teflonos. Ha nem úgy vajazni is kell. Belehelyezzük a tésztát úgy, hogy a formát teljesen kibélelje. Rásimítjuk a már kihűlt mártást, a tetejére hintjük a darált mandulát, majd ráhelyezzük a fügéket. Én lapokra szeleteltem, és úgy raktam rá körkőrösen a fügéket. Megszórtam kevés barna nádcukorral még. 200 fokon előmelegített sütőben légkeverés alsó sütésen.
A sütő hőmérsékletét 170 fokra mérsékeljük, és kb. 35 percig sütjük. A formában hagyjuk kihűlni, majd kiemeljük az alját, és tálra csúsztatjuk. Ha van még türelmünk, barna cukorból karamellt készítünk, s vékony szálakban-körben bevonjuk a fügéket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése