2014. november 23., vasárnap

Pillecukros kekszes fondant.

Ennek a fondantnak az elkészítése kicsit macerás volt, mert ugyan szerettem volna tartani magam az eredeti recepthez, de annyi maradék finomság volt idehaza, hogy kénytelen voltam felhasználni, hogy ne vesszen kárba. Lazítottam tejszínnel az állagán, mivel a fogaink már nem a régiek. Aki persze ennek nincs kitéve, az bátran hagyja el. Úgy keményebb csokoládé fondantot kapunk.

Hozzávalók:
20 dkg étcsokoládé (75%-os)

    10 dkg tejcsokoládé (30%-os)
    10 dkg sűrített tej (1-2 tubus)
    1 kávéskanál vanília aroma
    2 csomag vaníliás cukor
    5 dkg törökmogyoró (pirított és tisztított)
    5 dkg pillecukor
    5 dkg keksz (amaretto, tördelve)
    5 dkg piskótalap (maradék szélek aprítva)
    3 dkg mazsola (brandyba áztatott)
    100 ml habtejszín (szükség szerint)
    Elkészítés
    Egy 30x30-as szögletes formába tesszük az alufóliát és bepermetezzük olajjal, majd félretesszük. Nagy, vastag fenekű lábasba, alacsony hőfokon megolvasztjuk a csokoládét a sűrített tejjel és a vaníliás cukorral.
    Ha ilyen edényünk nincs, akkor gőzön olvasszuk meg, így biztosan nem ég le és könnyebben bánunk vele. Én így készítettem. Levesszük a tűzről és 2 percig hűlni hagyjuk. (A tejszínt is ekkor adjuk hozzá, jól elkeverjük.)
    Belekeverjük a vaníliát, majd a pillecukrot, a kekszet, mogyorót, a mazsolát lecsorgatva és a maradék piskótákat.
    A masszát a tepsibe öntjük. 1 órára, amíg megszilárdul, hűtőszekrénybe tesszük.

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése