2014. december 14., vasárnap

Mini mákos bejgli.

  • Kedves emlék nekem ahol dolgoztam több mint 12 évet a győri Sütőipari vállatnál.Ott tanultam ennek az apró bejgli rudacskának az elkészítését.Emlékszem annyira bátortalanul fogtam a tésztát a kezemben,hogy mindenki csak mosolyogva annyit mondott,majd belejössz!Igen,azt hiszem sokáig vívódtam még,míg elkészítettem a saját magamét,de nem is olyan egyszerű,mint azt gondolnánk.Pontosan ki kell mérmni a tészta súlyát,a töltelékét,és még arra is vigyázzni kell,hogy formázzuk,a hajtása alul maradjon,és még a kenésnél,hogy márványos legyen.A kenés még mindíg gyatra,mert szebbnek kéne lenni,de az legyen a jövő zenéje!Minden évben szebb lessz.Igérem,de most ezzel kell beérni.2012-ben készült.



Hozzávalók:
36 dkg liszt
2 dkg élesztő
csipet só
9 dkg margarin
36 g cukor
7 g tejpor

Előkészítés
A darált mákot, a cukrot, a morzsát kevés tejjel összeállítjuk kenhetővé.
Elkészítés
Az élesztőt felfuttatjuk a langyos cukros tejben. A lisztet leszitáljuk, majd a vajat, sót, cukrot meg az élesztőt belekeverjük, és végül a tejport. Gyorsan összedolgozzuk, majd 10 felé osztjuk. De előtte mérjük le a tésztát, s akkor pontosabb lesz. Gömbölyítjük a tésztát, majd 10 percig pihentetjük. 3-4 mm vastagra nyújtjuk a tésztákat nyújtófával, majd az ugyanannyi súlyú tölteléket rákenjük a kenőkéssel. Rúd alakúra felsodorjuk. Kétszer kenjük, és sütés előtt megszúrjuk kettő helyen, a gőz miatt. Először tojásfehérjével, majd tojássárgájával kenjük meg, hogy szép márványozott legyen. 220 fokos sütőben sütjük, 20 percig.
Tálalás
10 db lesz belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése