2014. december 15., hétfő

Vajas kifli.


Eddig még nem használtam aszkorbinsavat,de már igen ,és hasznát veszem ezután más kelttészta készítésnél.A sütödében is használtunk,de sajnos akkor még nem lehetett hozájutni efféle dolgokhoz.Örülök,hogy szép lassan már nálunk is minden kapható lessz.Az igény egyre nagyobb,és ehhez igazodni kell a gyártóknak.
Hozzávalók:
3 dl tej
1 tk. só
csipet aszkorbinsav
1 ek. cukor
60 dkg BL 80 liszt
10 dkg vaj
2,5 dkg élesztő

A dagasztógép üstjébe tettem a vaj kivételével minden hozzávalót. Hagytam, hogy összedolgozza a tésztát, csak ezután adtam hozzá a puha vajat kis adagokban. Kelesztőtálban duplájára kelesztettem, majd lisztezett felületen 8 egyforma darabba vágtam. Egyenként ovális alakra nyújtottam őket, majd feltekertem. Lisztezett felületen hagytam őket kelni,  30 perc. Egy nagyobb lábosban vizet forraltam, majd a megkelt kifliket egyesével előfőztem. Oldalanként fél-fél percig. Óvatosan nyúltam alá egy szűrőlapáttal és szilikonpapírral bélelt tepsire helyeztem őket. Érdemes azonnal a helyükre tenni, mert nem lehet késöbb mozgatni őket. 200 fokra előmelegített sütőben sültek kb. 15 percig.
Az eredmény kiváló,az unokám imádta.Köszönet Limarának a receptért.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése