2015. január 30., péntek

Gombás sajtkrémes lepény.





Hozzávalók

25 dkg liszt
2 dkg friss élesztő
csipet só
6 dkg puha vaj
1 dl tejszín
csipet cukor
1 dl langyos tej
20 dkg friss gomba
3 db salotta hagyma
1 csokor petrezselyem
csipet bors
csipet friss kakukkfű
20 dkg mascarpone krémsajt
20 dkg pizza mozarella sajt
2 evőkanál fokhagymás olaj



Elkészítés módja

A tésztához az élesztőt a cukros tejben felfuttattam. A robotgép táljába öntöttem a lisztet, az élesztőt, a vajat, sót, tejszínt és elkezdtem a géppel dagasztani, majd a langyos tejet adagolni hozzá. Lágy tésztát kell készíteni. Lisztezett tálban, fóliával letakarva kelesztem 1 órát. Ezalatt a hagymákat apró kockára vágtam, és 2 evőkanál olívaolajon megpároltam. A gombát tisztítás után felszeleteltem, és rádobtam a hagymára. Fűszereztem sóval, borssal, kakukkfűvel és vágott petrezselymet adtam hozzá. Öt percig pároltam, majd levettem a tűzről és hagytam kihűlni. Hidegen hozzákevertem a krémsajtot és előkészítem a tésztát. Kikentem olívaolajjal egy pizzasütőformát és kibéleltem a tésztával úgy, hogy egyenletes legyen a vastagsága. Fokhagymás olajjal megkentem, megszurkáltam, és vastagon rákentem a gombás krémet. Erre szórtam rá a durván reszelt pizza mozzarella sajtot. 200 fokos sütőben, alsó sütésen, hőlégkeveréssel 15 perc alatt készre sütöttem. (Akkor jó,ha kezd szépen sárgulni rajta a sajt) Cikkekre vágva kínáltam, akár egy pizzát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése