2015. január 30., péntek

Mozart gombóc

Ízutazásomat a szomszéd Ausztriával folytatom,ez a gombóc az ő specialitásuk.A desszertet kapni a Lidl-be nekem ez  a nyerő!Először fagyasztottan vettem, és hoztam belőle haza, amikor kifőtt, már alig vártam  hogy megkóstoljam milyen lett. Nem csalódtam benne, mert ízlett. Ekkor úgy gondoltam,miért ne próbáljam meg én is elkészíteni, hiszen nem olyan ördöngös, íme a receptem:








Hozzávalók:

30 dkg főtt és áttört burgonya
10 dkg liszt
1 evőkanál puha vaj
1 db tojássárgája
csipet só
1 doboz Mozart golyó desszert
vaníliás porcukor a szóráshoz


Elkészítés módja:

A melegen áttört burgonyát gyors mozdulatokkal összedolgozzuk a hozzávalókkal, de ügyeljünk, hogy ne túl kemény állagú tésztát készítsünk. Lisztezett deszkán kinyújtjuk 1 cm vastagra, és négyzeteket vágunk belőle. A desszert golyóból helyezzünk mindegyik négyzetre és formázzuk meg. Sós forralt lobogó vízben főzzük ki addig, míg a víz tetejére fel nem jönnek, és 1 perc után szedjük is ki szűrőkanállal. Darált dióba, vagy pirított morzsába forgassuk meg őket és frissiben élvezzük az ízét. Vaníliás cukorral is megszórhatjuk, még finomabb.
Nagyon különleges!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése