2016. augusztus 19., péntek

Majonézes tormás céklasaláta

Gyerekkoromban talán nem is emlékszem rá, hogy szerettem a céklát. Amióta a kertem van, azóta nincs olyan év, hogy ne készítenék salátát belőle. Mindenki kedvence a családban. Két éve ennek véget vetettem, mert gondok adódtak. Régebben még bébi céklát is  tettem el télire. Ma azonban nehéz időket élünk,. mert a szomszéd rossz kerítése miatt a vadak bejárnak, és kieszik a termést.Így most bolti céklából főztem.




Hozzávalók:

1 kg zsenge cékla
só, kevés őrölt kömény
1 ek majonézes torma
2 dl majonéz
kevés bors frissen őrölve
1 dl tejföl
1 ek porcukor
1/2 citrom leve

Elkészítése:

A céklát héjában megfőzöm puhára, majd ha kihűlt a héját leszedem. Könnyen lejön.Durva reszelőn lereszelem, és sózom, cukrozom.A tejfölt a majonézzel,tormával meg a fűszerekkel összekeverem, és a citrom levét is hozzáöntöm.Az öntettel elkeverem a céklát.Behűtöm, hogy jól összeérjenek az ízek. Ezután tálalhatom is.Hideg tálak, vagy sült húsok mellé kiváló, de kenyérre kenve is nagyon finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése