2017. február 9., csütörtök

Leopárd kalács zöld matcha teával.



Ki hitte volna, hogy ilyen szép lesz ez a kalács. Az interneten nem nagyon találtam ehhez hasonlót matcha teával, így a pinteresten láttam hasonlót. A recept sajátom, a kép magáért beszél, szerintem szép lett, és nagyon finom is.Nem kevés munka van vele, de annyira furdalt a kiváncsiság hogy milyen lesz ha elkészül. Nagyon különleges, ezzel a mintázattal, rögtön beleszerettem, ahogy megláttam.













Hozzávalók:

35 dkg kelttészta süteményliszt
2,5 dkg élesztő
6 dkg vaj
8 dkg porcukor
1,5 dl langyos tej
1 citrom reszelt héja
csipet só
1 tojás
A tetejére mandulapehely

A barna tésztához:
2 ek kakaópor
1 evőkanál tej

A zöld tésztához:

1 tk japán zöld matcha tepor
1 evőkanál tej

Elkészítése:

A dagasztógép táljába öntjük a lisztet, a cukrot, sót, reszelt citromhéjat majd a  puha vajat, és végül a cukros tejben megfuttatott élesztőt a maradék tejjel bedagasztjuk a tésztát. Akkor jó, ha lágyabb a tészta. Hagyjuk megkelni, majd osszuk egyenlő három részre, és gömbölyítsük ki. Használjunk ehhez mérleget. Az egyik gombócot tegyük egy konyharuhára. Kettőt tegyünk magunk mellé, míg a harmadikat takarjuk le. A két tésztát gyúrjuk össze a kakaóval, meg a zöld teaporral a kevés tejjel. Legyen egyenletes a színe addig dagasszzuk, míg jó nem lesz. Újra kelesztjük letakarva, majd a három gömbölyű tésztából 3x7 kisgombócot mérjünk azonos súlyúra.

Az összeállítás.

A zöl tésztákból rudakat sodrunk. A barnákat kinyújtjuk oválisra, hogy a zöldet betudjuk vele tekerni. Használhatunk tojásfehérjét, hogy megtapadjon a tészta jobban, de én nem használtam.Begöngyöljük a zöldet a barnába. Amikor mind a héttel végeztünk, akkor jön a fehér tészta. Oválisra nyújtjuk akkorára, hogy a duplán tekert immáron barna rudacskát a fehérbe burkoljuk.Egy sütőformát olíva spray-vel olajozzunk be, alulra kerül négy rúd tészta, majd a tetejét is olajozzuk, és a három rudacska tészta majd olajozzuk, és megszórjuk a mandulapehellyel. 20 percig meleg helyen kelesztjük még. Előmelegített sütőbe tolva 170 fokon először letakarjuk alufóliával 10 percig, majd utána fólia nélkül sütjük szép aranybarnára.Közben egy szórófejes flakonból spricceljünk rá vizet, hogy gőz keletkezzen a sütőben.Így lesz puha és szép a kalácsunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése