2016. december 5., hétfő

Pisztáciamarcipános hókifli.

Aki nem fél a különleges töltelékektől, és különlegességektől, pláne ha az illető ínyenc, akkor ez a recept neki  is szól!
A karácsonyi apró sütik közül a hókifli soha nem hiányozhat. Én már hagyományt csináltam belőle. A tésztája könnyű finoman szájban omlós, míg a töltelék oly változatos, ahogyan csak mi magunk próbáljuk változtatni. Elvarázsolom az idei karácsonykor kedves családomat a saját készítésű pisztáciamarcipános töltelékkel készült hókiflimmel.Remélem másnak is ízleni fog aki elkészíti. Tudom, a pisztácia nem túl olcsó, de az Interneten belehet szerezni, aki akarja.Nekem még tavaszból maradt 20 dkg Brontei  pisztácia , abból gazdálkodom.Garantáltan finom, és elfogy nagyon gyorsan.










Hozzávalók:

37 dkg süteményliszt ( Nagymama lisztje)
40 g porcukor
25 dkg vaj (Rama vajas íz)
90 g tejföl
50 ml tej
20 g élesztő ami lehet  1 cs instant
csipet só
 Pisztáciarúd:
150 g natúr marcipán
50 g brontei zöld natúr őrölt pisztácia
1 tojás fehérje

Elkészítése:

A tésztát kidolgozzuk a hozzávalókból a dagasztógéppel, majd 1/2 órát pihentetjük.
 hideg helyen.Előtte lévő nap is elkészíthetjük, és a hűtőbe tesszük fóliába csavarba a tésztát.Én úgy készítettem. A marcipánból, és pisztáciából  dolgoztam össze  egy kisebb hengert. 1 cm-t (közepes méretű szaggatóval kis köralakot szaggatunk)  teszünk a kör alakú tésztának  a közepére .
Kifliket sodrunk belőle. Sütőpapírral bélelt sütőlemezre rakjuk, és 200 fokos sütőbe tolva 10 perc alatt világosra sütjük. Még melegen vaníliás porcukorral gazdagon meghintjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése