2014. december 19., péntek

Fűszeres levelek


A karácsony arról szól a konyhában, mikor, és mennyiféle finomságot tudunk elkészíteni erre a csodálatos napra!Igaz, hogy sokat kell sürögni-forogni, de okosan beosztva mindent  elkészíthetünk, ha az időnket jól osszuk be. Ez a süti az a fajta, amit ünnepek előtt is el lehet készíteni.




Hozzávalók
25 dkg liszt
1 tk. sütőpor
1 db tojás
12 dkg margarin
1 tk. mézeskalács fűszerkeverék

8 dkg cukor
1 tasak vaníliás cukor
5 dkg pörkölt mogyoró
Töltelék
3-4 db alma
2 dl fehérbor
3 ek. nádcukor
1 db zöld citrom leve, reszelt héja
1 kk. mézeskalács fűszerkeverék
1 tasak Dr. Oetker Dzsemfix Extra 2:1
5 dkg tortabevonó (étcsokoládé)
Díszítés
porcukor




Előkészítés
Sütőpapírral bélelünk ki egy lemezt.
Elkészítés
A tészta hozzávalóit összedolgozzuk, és hűtőbe tesszük egy éjszakára. A töltelékhez az almákat megmossuk, meghámozzuk, és kis kockákra vagdaljuk, egy kisebb edénybe tesszük, és ráöntjük a citromlevet, barna cukrot, és kevergetve, hogy le ne süljön, adjuk hozzá a fűszert, a citromhéját, és a bort. Ezután 5-6 perc múlva a dzsemfixet is, és besűrítjük, hagyjuk kihűlni.
A tésztát kinyújtjuk 2-3 mm vastagra, és levélsablont készítünk keménypapírból. Ráhelyezzük a tésztára, és késsel körbevágjuk. Kissé macerás, de nagyon dekoratív. Megsütjük sütőlemezen, 200 fokon, 10 perc alatt. Túl ne süssük! Töltelékkel megtöltünk kettőt, vagy csak egyet. Én mindkettőből készítettem, és a tetejére ereket dekoráltam, gőzön megolvasztott csokival. Porcukorral meghintettem, és dobozoltam.
Tálalás
23-25 db lap lesz belőle. Nagyságtól függ.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése